هر شرکتی برای موفقیت نیاز دارد که به مخاطبان زیادی نیاز دارد. ربات ارسال پیام انبوه در واتساپ با ارائه نرخ تعامل بهتر نسبت به ایمیل و پیامک، تبدیل به یک ابزار مهم شده است. ربات ارسال پیام انبوه واتساپ روشی قدرتمند برای سب و ار ها است تا به طور همزمان به تعداد زیادی از گیرندگان دسترسی پیدا کنند. این کار به ویژه برای ارسال پیشنهادات تبلیغاتی، معاملات، جشن و سایر کمپین های بازاریابی انبوه مفید است.
ربات ارسال پیام انبوه در واتساپ چیست؟
ارسال پیام انبوه در واتساپ به فرآیند ارسال یک پیام به تعداد زیادی از گیرندگان اشاره دارد. ربات ارسال پیام انبوه در واتساپ برخلاف پیام رسانی یک به یک سنتی، با پیام رسانی انبوه به کسب و کار ها، اجازه می دهد تا به یکباره به مخاطبان زیادی دست یابند.
مزایای استفاده از ربات ارسال پیام انبوه واتساپ
ارسال پیام به صورت انبوه برای مشتریان شما در واتس اپ مزایای زیادی دارد و آن را به یکی از سودآور ترین کانال بازاریابی پیام شخصی برای اکثر مشاغل تبدیل میکند. در اینجا چند مزیت کلیدی وجود دارد:
- صرفه جویی در زمان
ارسال پیام به صورت انبوه باعث صرفه جویی در زمان و تلاش در مقایسه با پیام های فردی می شود. این به کسب و کار ها اجازه می دهد تا روی کار های دیپر تمرکز کنند.
- دسترسی گسترده:
واتساپ با بیش از 3 میلیارد کاربر در سراسر جهان، یک پلتفرم بی نظیر برای دستیابی به مخاطبان جهانی فراهم می کند.
- تعامل بالا:
کاربران به طور متوسط 25+ بار در روز واتساپ را باز می کنند. این بدان معناست که پیام های شما دارای نرخ باز شدن بالایی هستند و در واقع توسط مخاطبان هدف شما دیده و خوانده می شوند.
- مقرون به صرفه:
اگرچه واتس اپ API پولی است و برای هر پیامی که با استفاده از API ارسال می کنید باید هزینه کمی بپردازید، ROI در مقایسه با کانال های دیگر بسیار بیشتر از هزینه است.
ویژگی های ربات ارسال پیام انبوه واتساپ
ربات ارسال پیام انبوه واتساپ مجموعه ای قوی از ویژگی ها را برای پشتیبانی از پیام های انبوه، تضمین مقیاس پذیری، شخصی سازی و در عین حال مطابق با خط مشی واتس اپ ارائه می دهد. در زیر برخی از ویژگی های اصلی آورده شده است:
- سفارشی سازی
قابلیت های سفارشی سازی در قالب های پیام وجود دارد، از جمله عناصر شخصی شده، پارامتر های بدنه، مانند نام مشتری، شماره سفارش یا تاریخ های خاص، که تعامل گیرنده را افزایش می دهد.
- پشتیبانی چند رسانه ای
کسب و کار ها می توانند تصاویر، ویدیو ها و اسناد ها را به اشتراک بگذارند تا پیام ها را جذاب تر کنند.
- جریان های واتس اپ
جریان های واتس اپ قابلیتی است که به کسب و کار ها اجازه می دهد تا تجربیات تعاملی و شکلی را مستقیما در یک مکالمه واتس اپ ایجاد کنند. به کسب و کار ها امکان می دهد تا کاربران را از طریق فرآیند های مختلف، مانند رزرو قرار، پر کردن فرم ها، یا تکمیل خرید، در واتس اپ بدون نیاز به جابجایی به برنامه دیگری راهنمایی کنند.
- اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی
ادغام با پلتفرم هایی مانند chakra یا 360 dialog به کسب و کار ها امکان می دهد مکالمات را با استفاده با استفاده از هوش مصنوعی در مقیاس خودکار انجام دهند. این موارد می توانند موارد استفاده مانند پرسش های متداول، پشتیبانی خودکار نصب کامل با کمک هوش مصنوعی یا پرورش رهبری را مدیریت کنند.
- برنامه ریزی
این راه حل به کسب و کار ها این امکان را می دهد که پیام های انبوه را از هفته ها/ ماه ها قبل برنامه ریزی کنند و حتی کمپین های تکراری را برنامه ریزی کنند، که به ساده ساری مدیریت کمپین کمک می کند.
مواردی که باید در نظر داشته باشید تا محدود نشوید
کسب و کار ها لازم است حتما به بهترین شیوه ها و سیاست های واتس اپ پایبند باشند تا هم مطابق قوانین عمل کنند و فعالیتشان هم بدون مشکل پیش رود.
- الگو های پیام:همه پیام های آغاز شده توسط کسب و کار به الگو های از پیش تایید شده نیاز دارند. عدم رعایت می تواند منجر به تعلیق حساب شود.
- محدودیت های مکالمه: حساب های جدید دارای محدودیت روزانه 250 مکالمه هستند که می تواند با تایید و تعامل مداوم افزایش یابد. برای جلوگیری از فراتر رفتن از محدودیت، عملکرد حساب خود را کنترل کنید.
- حریم خصوصی داده ها: با مقررات حفاظت از داده ها ( به عنوان مثال، GDPR) مطابقت داشته باشید و داده ها را فقط با رضایت جمع آوری کنید.
نتیجه گیری
ظهور کمپین های ربات ارسال پیام انبوه در واتساپ و کسب و کار هایی که هم اکنون آن را اتخاذ می کنند، خود را برای دستاورد های بزرگ آینده قرار می دهند. همانطور که بازاریابی به سمت رویکرد های مستقیم تر و مشتری محور ادامه می دهد، واتس اپ در قلب استراتژی های ارتباط دیجیتال برای مشاغل در هر اندازه ای قرار خواهد گرفت.
- ۰ ۰
- ۰ نظر